Tuesday, April 12, 2011

Cerita... Pecah Rumah Taman Permai Jaya

Sejak kebelakangan ni, kejadian pecah rumah kat Taman Permai Jaya makin menjadi-jadi. Dalam masa 1 minggu 3 rumah kena pecah masuk.

Kes 1 : 05 April 2011

Rumah No 10 Lorong Permai 4/2 kena masuk lebih kurang pukul 12 t/hari. Barang-barang yang hilang LCD TV, 2 Laptop, PSP, DVD Player dan duit 5000 Saudi Riyal. Jiran-jiran di sekeliling tak perasan sebab tuan rumah (Penyewa) tak mesra alam. Dia orang tak perasan yang mana satu yang tinggal didalam rumah tuh sebab ramai sangat. Bila tuan rumah balik kerja pukul 8PM baru perasan rumah dah kena pecah.

Kes 2 : 07 April 2011

Rumah No XX Lorong Permai 4/1 pulak yang kena. Pencuri naik kereta Estima Putih yang di curi pada bulan March kat Kuantan, Pahang. Dia umpil "grill" pintu depan. Barang-barang yang hilang LCD TV, PSP, 2 handbeg COACH, Perfume yang dah nak habis, Brooch palsu dan 2 laptop yang rosak. Pencuri berbangsa Cina 2 orang. Ada jiran yang nampak dan telah "block" kereta itu dari depan tapi dia lagi pantas. Tuan rumah keluar untuk makan tengah hari.

Kes 3 : 11 April 2011

Rumah No 2 Lorong Permai 4/2 sebelah kanan rumah aku. Pukul 7PM aku ada balik tapi tak nampak apa-apa yang mencurigakan. Aku keluar balik lebih kurang pukul 8PM jiran depan ternampak tingkap sisi rumah terbukak. Telefon tuan rumah dan sah rumah kena masuk. Apa yang hilang barang kemas, duit tabung, laptop dan juga charger telefon.

Kesemua kes tersebut berlaku pada waktu siang bukan tengah-tengah malam. Apa yang patut kami buat? Kes pecah rumah semakin menjadi-jadi.

No comments: