Friday, July 22, 2011

Cerita... Personal & Performance Excellence For IT Professionals dd 20-21 July 2011 (2 Days)

2 hari yang penuh dengan motivasi. Alhamdulillah aku terpilih untuk menghadiri kursus ini selama 2 hari di ETIQA Twins Jalan Pinang.

Apa yang aku belajar selama 2 hari ni :

1. We cannot change others but we can change our-self. Dalam hidup kita ni, kita tak dapat mengubah pendapat, cara, pemikiran dan segala-galanya orang lain. Tapi kita boleh mengubah diri kita sendiri untuk kebaikan. Masa yang sesuai untuk berubah adalah SEKARANG. Jangan tunggu sehingga terlambat.

2. Forgive Accept and Forget. Tapi aku sampai sekarang tak boleh terima 3 perkataan tersebut. Hati aku begitu keras untuk menerima 3 perkataan yang akan membuatkan diri aku ke arah lebih baik.

3. Law of attraction. Dia lebih kurang mengajar kita untuk sentiasa berfikiran positif. Untuk meningkatkan daya semngat kita. Memberi panduan dan jalan kepada kita untuk sentiasa berfikiran positif.

No comments: